الف) معرفی:
اداره درآمد از لحاظ درجه اهمیت، یکی از مهم ترین و حساس ترین زیرمجموعه ها در نهاد شهرداری می باشد. با توجه به حساسیت بسیار و اهمیت بالایی که فعالیت این اداره, چه در جهت خدمت رسانی سریع و مناسب به متقاضیان محترم و چه در جهت ایفای نقش موثر در تامین هزینه های فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری دارا می باشد, پرسنل این اداره تمامی سعی و تلاش خویش را در جهت انجام دقیق وظایف محوله به کار می برند.
بخش ها و زیرمجموعه ها:
اداره درآمد از 4 زیرمجموعه زیر تشکیل شده است:
1) واحد درآمد: وظیفه محاسبه و اخذ عوارض در هنگام صدور پروانه و یا پایانکار ساختمانی بر عهده این واحد می باشد.
2) واحد اصناف: وظیفه این واحد محاسبه، صدور فیش عوارض و اخذ عوارض شغلی (کسب و پیشه) از واحدهای صنفی می باشد.
3) واحد نوسازی: در این واحد محاسبه و اخذ عوارض نوسازی و عمران شهری املاک و ساختمان ها, مطابق با قانون نوسازی و عمران شهری انجام می گردد.
4) واحد عوارض خودرو: در این واحد محاسبه و اخذ عوارض سالیانه خودرو انجام می گردد.
توضیحات:
1- تقریبا تمامی پرونده ها, درخواستها, استعلامها و مجوزهای صادره توسط شهرداری منطقه پس از تایید واحد درآمد منطقه (درج مهر درآمد بر روی پرونده) پاسخگویی می گردد.
2- با توجه به حساسیت فوق العاده بسیار محاسبات و جلوگیری از وقوع اشتباه در حین محاسبه، محاسبات توسط دو نفر از کارشناسان درآمد بررسی می گردد.